ALICANTE: DAY 1

Hei, gode mennesker. Det er godt å være tilbake! Den siste uken har jeg fokusert litt på å legge fra meg bloggen og bare nyte livet, uten å oppdatere bloggen hver dag. Jeg postet noen innlegg jeg hadde hatt i utkast, men valgte å vente med å blogge fra turen til etter jeg hadde kommet hjem igjen. Av og til trenger man å bare være skikkelig til stede sammen med den man er glad i, og kose seg på ferie uten å dokumentere alt mens man er der (dessuten var WiFi-en på hotellet så dårlig at det hadde tatt meg flere timer å laste opp bilder til étt innlegg, heh...)

Onsdag forrige uke, hoppet vi altså inn i et fly til Oslo. Den flyturen som går så fort at det kjennes som man bare letter, for så å lande med én gang igjen. Full av sommerfugler og en sekk med alt fra antibac til kamera til notisbøker i, fortsatte vi inn i et fly til Alicante i Spania. Jeg gledet meg sånn til å komme frem at flyskrekken ble overlevelig. Jeg greide å puste, lese bok, spise brownies og drikke den søteste, minste vinflaska jeg noen gang har drukket.

Etterhvert landet vi, tok en buss inn til sentrum på ca tjue minutter, slepte oss opp til hotellet (som lå midt i sentrum) med den alt for tunge kofferten min (endte selvfølgelig opp med å bruke 1/10 av alle klærne jeg pakket) Vi ankom hotellet rundt klokken seks om kvelden, og slappet av litt på rommet før vi tok oss en tur ut på jakt etter middag. Det var så deilig å endelig freshe seg opp litt, for man føler seg aldri så flott etter en reise.

Vi var såpass sliten og sulten at vi følte for noe veldig kjapt og enkelt til middag. Derfor endte vi altså opp på McDonalds, så himla classy som vi er:

Deretter trasket vi rundt omkring, og jeg kjenner at når jeg ser tilbake på bildene nå, så savner jeg dette allerede. Likevel om det alltid føles godt å komme hjem igjen, så er det skikkelig nedtur også. Jeg trenger flere dager i Spania! Se så innmari fint:

Ettersom vi landet ganske seint om ettermiddagen, gikk den første dagen/kvelden fort, og plutselig begynte det å bli mørkt ute. Vi gikk litt rundt omkring nede i byen, ikke så langt fra havna. Der var det opplyst med fine lykter og det var også en god del restauranter der nede.

Han her, folkens! Å reise sammen med et av sine absolutt favorittmennesker er noe av det koseligste.

Hotellet vi sov på var Eurostars Lucentum, og var et veldig fint firestjerners midt i sentrum. Standarden var veldig bra, rommene var fine og rene og alt i alt så var jeg kjempefornøyd med det! Vi hadde étt lite problem, da, og det var at det var så innmari varmt inne på rommet. Det var egentlig sånn inne på hele hotellet. Med en gang man kom inn i resepsjonen ble man møtt med den varmen. Og det var jo greit nok, for der oppholdt vi oss ikke. Men det kunne bli ganske frustrerende når vi skrudde ned og ned temperaturen på rommet, men det ikke hjalp. Men man ble vandt til det etterhvert, og det var overlevelig.

Vi hadde en sykt fin ferie, og jeg gleder meg til å vise dere flere bilder fra turen! Det kommer også en video etterhvert med litt klipp som jeg filmet fra turen.